søndag 11. januar 2009

Det var den helga....

























































































































Atter en en helg er over. Det er pussig hvor raskt den var over. Hvorfor kan det ikke være fredags kveld eller lørdag formiddag hele tiden? Fredag fordi man har en hel helg foran seg. En ubrukt helg man kan fylle med hva en vil. Familiekos, vennebesøk, shopping og deilig mat. Lørdagformiddag : Lang frokost med deilige rundstykker, kaffe og egg. Ferske aviser, blide unger(som slipper å gå på skolen) En tur på butikken for å handle lørdagsgodt osv. osv osv. Men plutselig så ser en seg rundt , og hva oppdager jeg? Jo en diger haug med klær som burde vært brettet og lagt i skapene. Hundehår i alle trappetrinnene. Frem med støvsugeren . Bunker med aviser i entreen. Tar på meg støvlene for å kaste dem i papiravfalls dunken. opps! Holdt på å glemme at det ligger masse tomme kartonger i avfallskapet på kjøkkenet.Av med støvlene igjen, inn på kjøkkenet, henter kartongene ser at bioposen med matavfallet er i ferd med å velte ut over gulvet. Samler sammen alt, på med støvlene, og ut i søpla. Dagen er knapt kommet i gang. Tempraturen er i ferd med å stige . Eller er det bare jeg som merker høytrykket. Ungene krangler om ett spill. Hunden vil ut på tur, og min kjære sitter med nesa i den nye iphonen. jeg bjeffer i kor med hunden. Er det noen som kunne tenke seg å lufte den bikkja?? Ingen som svarer. Jeg knurrer. Vi er kommet til lørdags ettermiddag og jeg er så vidt kommet i gang med husarbeidet. Sånn er det alt for ofte. Jeg kommer aldri helt ajour . Tar meg selv i å lengte etter mandag. men alt er glemt når kvelden kommer. Etter ett deilig måltid setter vi oss i sofaen. Koser oss med smågodt.Masse levende lys, og huset er ryddig og rent. helgen er ikke så verst likevel.............

10 kommentarer:

Lima sa...

Tror det er slik å ha barn, kommer aldri helt ajour. Liker fort som jeg vasker og rydder, like fort (hvis ikke fortere) roter og griser barna...
Har sittet å sett igjennom alle bildene dine og gispet etter luft... Så utrolig UTROLIG fint du har det, I'm inn LOVE!!
Må visst linke deg ja :)

Anonym sa...

Heia skatten min :)

Så fint du har fått det. Æ kommer som avtalt i mårra klokka ca 2000...- å æ kan meir enn gjerne ta Seb me på en lufte tur.. Å sia æ e så godt igang, kan te og me pass han når dåkker drar på ferie :)

Klæm Siv xxx

Nettan sa...

Hejsan! Har kikat runt lite hos dig! Så mycket fint du visar!! Härlig blogg!! Tack för titten!!
Kram Nettan

Natalie's verden sa...

Haha, kjenner meg igjen her ja :)
Jeg synest kisten var utrolig flott sånn som den er jeg :) Fint med litt som bryter i det hvite... men er sikkert flott som hvit å ja...hmmm vanskelig :P

christinasinteriør sa...

Nydelig vakkert!
Ha ei fin ny uke!!!

Christine Louise sa...

Så utrolig vakkert du har det hos deg. Badekaret var bare fantastisk. Har så lyst på lignende selv. Kan jeg spørre deg om hvor du fester den kranen?
Jeg har et sluk i badegulvet, men vet ikke hvor jeg skal få vannet til å komme ut liksom. Litt vanskelig forklart. Vi hadde vel egentlig opplegg for boblebad. hehe.. Ha en flott uke.,

Besta sa...

Veldig koselig blogg du har. Må stadig innom og kikke. Ta en titt på min blogg, du har fått en award. Ha en fortsatt fin dag.

Veronica's hus sa...

akkurat sånn hos meg også...

Jaja det viktigste er å ikke miste motet:)


Ha en fin uke da.

klem

interiørinteressert 3barnsmamma sa...

du har det bare råfint i huset ditt. skulle hatt en sånn som deg til nabo eller venn som kunne hjulpet meg i huset mitt. jeg har sånn sansen for den stilen som du så utmerket klarer å gjennomføre. jeg derimot klarer ikke få til den harmonien i interiøret mitt som jeg ønsker. vet ikke helt hvorfor, men. du kan jo ta en titt på bloggen min og se om du har noen tips til meg????

åshilds villa sa...

nydeli hus du har..

stemningsbilde fra stuen

stemningsbilde fra stuen
2010

slik så det ut i huset vårt ut da jeg begynte å blogge i 2008

slik så det ut i huset vårt ut da jeg begynte å blogge i 2008
Den gang var det shabby chic stilen som dominerte bloggene

MINE BILDER:

MINE BILDER:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin